24. 12. 2018
Co s tím? Jak se to v dnešní době, kdy je všeobecně nedostatek bytů či domů na trhu, vůbec může stát? Pokud se nemovitost neprodává, vyplývají z toho jen dvě věci:
-
špatný marketink
-
nereálná cena
V případě, že prodáváte s pomocí realitní kanceláře, špatný marketink můžete s vysokou pravděpodobností vyloučit. Máte kvalitní fotografie, poutavý popis, týdny běží a nikdo se vám na byt neozývá? Podle čeho jste stanovili jeho prodejní cenu?
Řada majitelů nemovitostí používá stejnou strategii prodeje. A to „Zkusím, a když to nepůjde, zlevním". Na tom není nic špatného, Češi rádi při koupi vyjednávají o ceně. Problém nastane až v případě, když ten první „nástřel" je příliš vzdálený realitě.
Často se setkávám s argumentem, že majitel bytu má na prodej čas a nic ho netlačí. Bohužel si neuvědomuje, že čím déle se dům prodává, tím jsou vyšší náklady, které jeho majitel musí snášet. Tvrzení, že byt nic nepotřebuje, není pravdivé. Musíte platit nájem, daně, v domech přes zimu temperovat, v létě sekat trávník atd. Kromě těchto věcí mají nemovitosti, které jsou dlouho na prodej, u kupujících punc podezřelosti. Nikdo se po čase neubrání otázce: „Jaký je tam háček, že se to ještě neprodalo?"
Nakonec se každý dříve či později dostane k tomu, že začne snižovat cenu. Ani na tom není nic špatného, když to udělá rozumně.
Možní kupující, když surfují po inzerátech, mají ve zvyku všímat si nemovitostí, které vyčnívají z průměru. Takže si předraženou nemovitost zapamatují. Stejně rychle zareagují i na změnu její ceny. Ale jestli si myslíte, že poběží k telefonu dohodnout si prohlídku, nemusí to být tak úplně pravda. Mohou vyčkávat, kolik ještě z ceny půjde dolů.
Není proto vůbec od věci prokonzultovat startovací prodejní cenu s makléřem, který má k dispozici databázi skutečných prodejních cen podobných nemovitostí.
Autor: Vitalii Kremsenko
Na trhu s nemovitostmi se pohybuji od roku 2016, promoval jsem na několika vysokých školách.
Jsem ženatý, mám dceru.
Často se ptám: Proč pracuji jako realitní makléř? Rád pomáhám klientům řešit jeden z nejdůležitějších problémů v životě, a to zorganizovat proces prodeje nemovitostí tak, aby klient měl v době prodeje možnost získat nejvyšší možnou cenu za svůj majetek nebo aby mohl výhodně pronajmout nemovitost spolehlivému nájemci. Je pro mě velmi důležité, aby klient byl s mou prací vždy spokojen. V takovém případě mě ve většině případů doporučí svým přátelům, jako vždy doporučíte svým přátelům službu, se kterou jste spokojeni.
Mým předposledním pracovištěm byla stavební společnost, kde jsem dělal stejnou práci každý den. Práce mě neuspokojovala. Současně jsem začal spolupracovat s přímou prodejní společností. Mnoho pravidel procesu prodeje mi nebyla jasných, ale tato společnost měla velmi efektivní systém školení. Teoretické znalosti byly okamžitě použity v praxi, což velmi rychle zlepšilo kvalitu prodejních technik. Každé povolání vyžaduje určité dovednosti od odborníka.
Proč rád prodávám? - Úspěšný prodej nutí člověka neustále se učit nové věci a rozvíjet komunikační dovednosti, rád se učím, rozvíjím a zlepšuji své profesionální dovednosti jako realitní makléř.
Díky tomu vám mohu pomoci najít efektivní prodejní strategii, v důsledku které prodáte svou nemovitost lépe, než jste očekávali. Je to jako ve sportu, pokud se naučíte hrát tenis sami, pak ve hře dosáhnete minimálních výsledků, pokud jste však vedeni profesionálním trenérem, budou Vaše výsledky v tenisové technice mnohem lepší. Odkud to vím? Z vlastní zkušenosti - můj otec mě v 6 letech přihlásil na plaváni a já se tomu aktivně věnoval až do svých 16 let. Poté jsem 4 roky dělal profesionálně moderní pětiboj.Proto doporučuji: Pro obchod s nemovitostmi si vyberte profesionála a získejte maximální výhodu pro sebe.
S pozdravem, Vitalii Kremsenko